Toppidrett og elektro

Vi på Lier vgs er veldig stolte av elektroelevene Olav og Emil som har valgt toppidrett som fag i tillegg til sine elektrotimer på Vg2. Nå utlyser vi tilbudet på ny for våre kommende Vg2 elever på elektro og håper at noen synes Olav og Emils dobbeltløp er attraktivt og spennende.

På tirsdager og fredager er de med på morgenøkt med elever fra St.Hallvard, trent av selveste Glenn Solberg og Richard Ege, lærer fra St.Hallvard vgs.

Olav og Emil legger vekt på at dette har vært et motiverende tilbud som har gitt mulighet for mye og viktig teknikktrening. Det har også vært krevende på den måten at man har måttet ta igjen praksistimer i skolens ferier.

Glenn Solberg sier det var på høy tid at et slikt tilbud har kommet på plass i Lier. «Det er ikke slik at alle håndballspillere passer til studiespesialisering på videregående, men heller bør velge yrkesfag», uttaler han. Han skryter også av holdningene til Emil og Olav. «Dette er kjekke gutter», sier Glenn. Som mangeårig proffspiller og suksessfull svensk landslagstrener, vet han hva som skal til.

Vi på Lier vgs er svært fornøyd med at St.Hallvard har «åpnet døra» for våre elever og setter stor pris på samarbeidet. Fra Liers side gjør vi timeplanmessige tilpasninger slik det er mulig for elektroelevene å delta.

Har du spørsmål til dette tilbudet, ta kontakt med Jakob Vik

To elever og trenere ser på kamera og smiler. Ene eleven holder en håndball. - Klikk for stort bildeLier vgs elever Olav og Emil sammen med håndballtrener Glenn Solberg og Richard Ege lærer fra St.Hallvard vgs. Jakob Vik